Home   |  تماس با ما و ارسال مطالب |  پروژه‌ها  | نرم‌افزارهاي مورد نياز |

home

 

18-12-2023

 

نشانه‌های قیامت

 

 

و زمانی که واقع شود گفتار (هنگام وعده رسید) برای ایشان، بیرون می‌آوریم برای ایشان حیوانی (جنبنده‌ای) را از زمین [که] تکلم می‌کند ایشان را، به‌درستی انسیان (مردم) باشند به آیات ما یقین نمی‌آورند . ۸۲ نمل

به‌احتمال زیاد این حیوان موجود عجیب‌الخلقه‌ای باشد که تابه‌حال نمونه آن دیده نشده است و نظر زیست‌شناسان و مردم عادی را به خود جلب خواهد کرد. این حیوان هیچ خطری برای انسان‌ها نخواهد داشت و وظیفه آن صرفاً تکلم با انسان‌هاست و یقیناً خلاصه مطلب آن فرارسیدن موعد قیامت و ظهور مسیح رسول‌الله است.

 

و گفتیم از بعد او (غرق‌شدن فرعون) برای پسران اسرائیل [که] ساکن شوید زمین را، پس آنگاه که آید وعده آخرت (نهایی و پایانی، قیامت) ، بیاوریم به شما پیچیده‌ای (گروه مردم از هر قشر و صنف و نژاد، از همه چیز درهم و بر هم متشنج و شوریده) . ۱۰۴ اسراء

و گذرانديم ( مقرر و سرنوشت كرديم ، مقتضی كرديم ) به جانب پسران اسرائيل در كتاب [تورات يا تقديرات خداوند]  كه حتما فساد ميكنيد در زمين دو مرتبه و حتما بزرگی ( برتری ) ميجوييد ، تكبری ( زياده خواهی ، خودخواهی ) بزرگی را

پس آنگاه كه آيد وعده اولی آن دو ، برمی انگيزيم برای شما بندگانی را از جانب مان دارندگان دلاوری ( نيروی ) شديدی ، پس جستجو كنند ميان شهرها را و باشد وعده ای انجام شدنی ( حتمی )

سپس رد كنيم ( باز گردانيم ) برای شما هجوم ( تاخت و تاز و حمله را ) برای ايشان و كمك كنيم ( توسعه دهيم ) شما را به اموالی و پسران و قرار دهيم شما را بيشتر نفراتی ( گروهی ، جمعيتی )

اگر نيكی كرديد ، نيكی كرديد برای خودتان و اگر بدی كرديد پس برای آن ( همانند آن ) [است كه بر خود بدی كرديد] ، پس آنگاه كه آيد وعده ديگری ( آخری ) برای اينكه ( تا اينكه ) مايوس كنند صورتهايتان را و برای اينكه ( تا اينكه ) داخل شوند مسجد [قدس] را همچنان كه داخل شدند آن را اولين باری و برای اينكه ( تا اينكه ) نابود كنند آنچه را كه خود بزرگی كرديد ( برتری جستيد ، بلند كرديد ) ويران كردنی را

اميد است سرور شما را كه رحم كند شما را و اگر برگشتيد ، بازميگرديم و قرار داديم جهنم را برای كافران بازداشتگاهی ( زندانی ) 8 اسرا

 

و زمانی كه خبر ( آگهی ، اعلام ) داد سرورت [كه] حتما برمی انگيزد برای ايشان تا روز قيامت كسی را كه ميچشاند ( داغ ميكند ، اعمال ميكند ) ايشان را بد ( سخت ) عذابی ، بدرستی سرورت حتما زود پيگرد ( سريع جهت عقوبت و مجازات ) [است] و بدرستی او حتما آمرزنده ای مهربانی است  167 اعراف

قبل از قیامت، بلا و مصیبت بزرگی همچون هولوکاست و شاید بدتر از آن گریبان‌گیر قوم بنی‌اسرائیل خواهد شد. چیزی که یهود آن را آرماگدون می‌نامد و علت آن این می‌تواند باشد که قوم بنی‌اسرائیل قومی مسیح ستیز است و قبل از ظهور ایشان، این قوم می‌بایست ضعیف، منزوی و پراکنده شوند تا نتوانند مجدداً تصمیم به مصلوب کردن ایشان بگیرند و صدالبته تکذیب، خصومت و ... آنها قبل از ظهور مسیح عبدالله، توسط خداوند قلع‌وقمع و بسیار کم خواهند شد. در کتب عهد عتیق به حمله گاگ و مگاگ اشاره شده است.

 

و زمانی که زده شد پسر مریم [را] مثالی (پند و اندرزی) ، آنگاه قوم تو از او باز می‌دارند (منع می‌کنند) ۵۷

و گفتند آیا خدایان ما بهتری [هستند] یا او، نزدند آن [مثال] را برایت مگر [به] جدال (ستیزه) ، بلکه ایشان‌اند قومی خصومت (دشمنی و گینه) کنندگان ۵۸

که او [مسیح رسول‌الله نیست] مگر بنده‌ای [که] نعمت دادیم برایش و قرار دادیم او را مثالی (عبرتی، الگویی، سرمشقی) برای پسران اسرائیل و اگر بخواهیم حتماً قرار می‌دهیم از شمایان ملائکه‌ای را در زمین [تا] جایگزین شوند ۵۹

و به‌درستی او (ظهور مسیح رسول‌الله) حتماً علمی (دانشی، مایه فهمیدن و دانستنی) برای ساعت (قیامت) [است] ، پس تردید (شک) نکنید به آن [موضوع، واقعه] و تبعیت کنید مرا، این [است] راهی مستقیمی (پابرجایی) ۶۰

و باز ندارد (مسدود و منع) نکند شما را شیطان، به‌درستی اوست برای شما دشمنی آشکاری ۶۱

و زمانی که آمد عیسی به بینات (دلایل آشکار) ، گفت آمده‌ام (آورده‌ام) شما را به حکمت و برای اینکه آشکار (مبین) کنم برای شما بعض آنکه اختلاف می‌کنید در [مورد] آن، پس بترسید (تقوی و پرهیزگاری) کنید خداوند را و اطاعت کنید مرا ۶۲

به‌درستی خداوند اوست سرورم و سرور شما، پس بندگی کنید او را، این راهی مستقیمی (پایداری) [است] ۶۳

پس اختلاف کرد احزاب (گروها) از مابینشان، پس وای برای کسانی که ظلم کردند از عذاب روزی دردناکی ۶۴

آیا چشم‌به‌راه‌اند مگر ساعت (قیامت) را که بیاید ایشان را غافلگیرانه‌ای و [درحالی‌که] ایشان درنیابند ۶۵

دوستان (رفیقان) در چنین روزگاری بعض ایشان برای بعضی دشمنی [هستند] مگر متقیان (پرهیزگاران) . ۶۶ زخرف

 

ظهور مسیح رسول‌الله نیز یکی از بارزترین نشانه‌های قیامت است و علت آن در مبحث مسیح عیسی ابن مریم رسول‌الله می‌آید کاملاً توضیح داده شد. مسیح برای ادعای خود مبنی بر عیسی نبی بودن ادله و نشانه دارد و یکی از این نشانه‌ها می‌تواند ارائه نسخه اصلی تورات موسی و انجیل خودش باشد، همچنین کتاب قرآن که ترتیب نزول سوره‌ها به‌دقت در آن مراعات شده و فاقد هرگونه حزب و جزئی است. مسیح یک کتابخانه جامع، کامل و سیار از تمامی کتب آسمانی وحی شده توسط خداوند به دو طایفه بزرگ انس و جن است.

 

به نام خداوندِ رحم کنندهِ (بخشنده، گذشت کننده) مهربان (با شفقت، باعاطفه)

حم

سوگند کتاب آشکار را

ما نازل کردیم آن را در شبی مبارکی (فرخنده‌ای) [که] ما بودیم هشدار دهندگان

در آن جدا می‌شود هر (تمام) کاری حکیمانه‌ای

فرمانی (کاری) از نزد ما [که] ما بودیم ارسال‌کنندگان

رحمتی از [جانب] سرورت، به‌درستی او، اوست شنوای دانا

سرور آسمان‌ها و زمین و آنچه که مابین آن دو است، اگر هستید یقین آورندگان

نیست خدایی مگر او، زنده می‌کند و می می‌راند، سرور شماست و سرور پدرانتان اولی‌هاست (گذشتگان است)

بلکه ایشان در شکی سرگرم‌اند (بازیگوشی می‌کنند)

پس منتظر (مراقب) باش روزی را [که] می‌آورد آسمان به دخانی (دودی، ماده تاریکی، ماده سیاهی) آشکاری

می‌پوشاند انسیان (مردم) را، این است عذابی دردناکی

[می‌گویند] سرور ما برطرف کن (بازکن، بگشای) از ما عذاب را، ماییم ایمان‌آورندگان

کجا برایشان ذکری است و [درحالی‌که] آمده است ایشان را رسولی آشکاری

سپس رو برگردانند از او و گویند آموخته‌ای (درس یاد گرفته‌ای) مجنونی [دیوانه‌ای است]

ماییم برطرف‌کننده عذاب اندکی (زمانی) را، به‌درستی شمایید عودت (بازگشت و تکرار) کنندگان

روزی که حمله می‌کنیم، هجوم بزرگ را، ماییم انتقام گیرندگان

... دخان

 

همان‌طور که در مبحث قیامت در پیش است (انقلاب دوم ستارگان نوترونی) گفته شد، دخان بر اثر تابش و تصادم صیحة واحدة یا همان امواج گرانشی با اتمسفر زمین تولید و منتشر خواهد شد و چون این ماده فوق‌العاده جاذب انرژی (امواج الکترومغناطیس) است با ورود آن به ریه، باعث انجماد و اختلال در تنفس می‌شود. این واقعه بعد از ظهور مسیح رسول‌الله و تکذیب ایشان و همچنین نافرمانی از خداوند توسط فرزندان آدم‌روی خواهد داد. به باور ما کفار و مشرکین، یهود و نصاری، سنی و شیعه همگی با تمام قدرت و جدیت او را انکار و تکذیب خواهند کرد و شاید بر علیه او با یکدیگر متحد و هم‌پیمان هم بشوند.

و هنگامی كه واقع شد ( روی داد ) برای ايشان بلا ( مصيبت ، اضطراب ، بيماری ، پليدی و كثافت ) ، گفتند ای موسی دعا كن ( بخوان ، بخواه ) برای ما سرورت را به آنچه كه عهد داد ( پيمان بست ) در نزد تو ، اگر برداشتی ( مرتفع كردی ) از ما مصيبت ( بلا ) را ، حتما ايمان می آوريم برای تو و حتما ميفرستيم همراه تو پسران اسرائيل را

پس هنگامی كه بازكرديم ( رفع كرديم ) از ايشان مصيبت را تا مدت مشخصی  كه ايشان لغايت يابند ( به رسند ) به آن ، آنگاه ايشان تخلف ( پيمان شكنی ) كردند

پس انتقام گرفتيم از ايشان ، پس غرق كرديم ايشان را در شط ( رود نيل ) به [سبب] اينكه ايشان تكذيب كردند به آيات ما و بودند از آن غافلان 136 اعراف

این خاصیت نوع بشر است که با مرتفع‌شدن عذاب و مصیبت، دوباره عصیانگر و نافرمان می‌شود و در آینده همین تجربه قبلی و قدیمی مجدداً تکرار خواهد شد.

 

 

و حرامی (ممنوعی) برای قریه‌ای [که] نابود کردیم آن را، به‌درستی ایشان بر نمی‌گردند ۹۵

تا زمانی که گشوده شود یأجوج‌ومأجوج و ایشان از هر پشته‌ای (بلندی، تپه‌ای) به‌سرعت جاری می‌شوند (مثل سیل روان می‌شوند) ۹۶

و نزدیک شود وعده حق، پس آنگاه آن مشخصی (خیره‌ای) دیدگان کسانی که کفران کردند، ای‌وای ما را بوده‌ایم ما در غفلتی از این [واقعه] ، بلکه ما بودیم ظالمان . ۹۷ انبیا

 

قوم یأجوج‌ومأجوج جزو اقوام بدوی و وحشی فرزندان آدم هستند و آن‌گونه که در تاریخ قید شده قومی هستند وحشی و جنگ‌طلب که بدون زین بر اسب سوار می‌شوند و سلاح‌های سرد آنها غلاف ندارد و به‌احتمال خیلی زیاد ساکن تبت و اجداد قوم مغول همچون چنگیز بوده‌اند. زنده شدن اقوام و تمدن‌های نابود شده و خروج آنها به همراه اسبان تیزرو یکی از حوادث پایانی و نشانه‌های نهایی قیامت برای فرزندان آدم است.

 

و حتماً می‌چشانیم ایشان را از عذاب نزدیک‌تر، غیر (پیش از) آن (نزدیک به آن) عذاب بزرگ، باشد برای ایشان که برگردند ۲۱

و کیست ظالم‌تر از کسی که متذکر شود به آیات سرورش، سپس اعراض کند از آن، به‌درستی ما از مجرمان انتقام گیرندگان [هستیم] ۲۲ سجده

 

این عذاب قبل از قیامت کبری (عذاب بزرگ) همان رستاخیز مسیح، آرماگدون (هرمجدون، ملحمه، قرقیسیا) یا انتقام صالحان است.

 

و اينكه [نيست] از قريه ای مگر اينكه ماييم نابود كننده آن قبل روز قيامت يا عذاب كننده آن عذابی شديدی را ، باشد آن در كتابی سطر بندی شده ای ( نوشته شده ای ) 58 اسرا

 

تمامی اقوام و ملل تا قبل از روز قیامت دچار بلا و مصیبت‌زدگی خواهند شد. این بلایا می‌توانند سیل، زلزله، قحطی، جنگ، بیماری و حتی سقوط شهاب‌سنگ‌ها و ... باشد.

 

و اگر به بینند پاره‌ای (تکه و جدا شده‌ای) از آسمان را [که] سقوط‌کننده‌ای [است]، می‌گویند ابری متراکم شده‌ای [است]  ۴۴

پس رها کن ایشان را تا اینکه ملاقات کرده شوند روزشان را، آنکه در آن بیهوش می‌شوند (دچار صاعقه می‌شوند، برق‌گرفته می‌شوند)۴۵

روزی که بی‌نیاز نمی‌کند از ایشان ترفندشان چیزی را و نیستند ایشان یاری شدگان ۴۶

و به‌درستی برای کسانی که ظلم کردند عذابی غیر (پیش از) آن (نزدیک به آن) [است] و لیکن اکثرشان نمی‌دانند ۴۷

و صبر کن برای حکم سرورت، پس به‌درستی تو به چشمان ما [پیش نظر و تحت‌نظر ما هستی] و تسبیح کن به ستایش سرورت زمانی را که به پا می‌خیزی ۴۸

و از شب [نماز شب]، پس تسبیح کن او را و قبل‌هایی [رویت]  ستارگان [نماز صبح]  ۴۹ طور

 

شهاب‌سنگ‌های آسمانی در حال سقوط به‌طرف مرکز جاذبه سیاره زمین سرعتی بسیار زیاد و در حال شتاب دارند و به این دلیل اصطکاک فوق‌العاده زیادی با هوا ایجاد می‌شود که باعث بالارفتن حرارت و اکسید شدن (سوختن) جرم شهاب‌سنگ می‌شود که در روز روشن، مسیر حرکت شهاب‌سنگ به همراه دود حاصله، واضح و روشن است و درگذشته این مسیر دودی شکل را با ابر اشتباه می‌گرفته‌اند، چون بعد از مدتی توسط باد پراکنده می‌شد و شکل ابر را به خود می‌گرفت.

 

 

 

جمعیت فعلی زمین خیلی زیاد شده است و علی‌رغم به‌وجودآوردن مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی و ... نمی‌تواند پذیرای ظهور مسیح باشد. پس چنین به نظر می‌رسد که بهترین و تمیزترین راهکار برای کاهش جمعیت در روی زمین و برطرف‌کردن مشکل جمعیت، سقوط شهاب‌سنگ‌ها باشد. یعنی همان پدیده‌ای که در گذشته باعث انقراض نسل دایناسورها شد. با برخورد این شهاب‌سنگ‌ها با سطح زمین به علت سرعت و تکانه و انرژی جنبشی خیلی زیاد، هسته‌ها شکافته شده و انرژی هسته‌ای فوق‌العاده زیاد و صدالبته تمیز و بدون عوارض زیست‌محیطی آزاد می‌شود که می‌تواند باعث بروز زلزله و سونامی قوی شده و اتمسفر زمین را آکنده از گردوغبار کند که نتیجه آن عدم رسیدن نور خورشید و یخ‌بندان و مرگ‌ومیر گیاهان و جانوران من‌جمله انسان است.

 

 

به نام خداوندِ رحم کنندهِ (بخشنده، گذشت کننده) مهربان (با شفقت، باعاطفه)

نزدیک (مجاور) شد ساعت (وقت و زمان قیامت) و شقه (شکافته، تکه، پاره و جدا شده) شد ماه

و اگر به بینند نشانه‌ای (معجزه‌ای) را، اعراض می‌کنند و می‌گویند [که] جادوی مستمری (پیوسته‌ای) [است]

و تکذیب کردند و تبعیت کردند [از] تمایلاتشان (هوا و هوس‌هایشان) و هر (تمام) کاری (امری) استقرار یافته‌ای (جاافتاده‌ای، در مکان و زمان خود روی دادنی) [باشد]

و همانا آمده است ایشان را، از اخبار آنچه که در آن [است] منزجر شده‌ای (به صدا و دادوفریاد آمده‌ای، متنفر شده‌ای، مایه انزجار)

حکمت (تدبیر و اندیشه مدبرانه) لغایت یافته‌ای (ادامه یافته‌ای، بالغه‌ای، رو به سعودی، به آخرین حد خود رسیده‌ای) ، پس کفایت نمی‌کند هشدار دهندگان (رسولان)

پس روی برگردان از ایشان [تا] روزی که فرامی‌خواند صدا کننده به‌طرف چیزی نامعلومی (ناخوش آیندی)

... قمر

 

واقعه قیامت غافلگیرانه و با ظهور و اعلام مسیح شروع می‌شود البته برای فرزندان آدم که ممکن است خیلی‌وقت‌پیش طارق منفجره شده باشد و امواج پرقدرت گرانشی به‌سرعت نور به توان دو در حال نزدیک‌شدن به منظومه شمسی باشند. در واقع شاید قسمت اعظم کیهانی را که ما مشاهده می‌کنیم دیگر وجود نداشته باشد؛ چون نور انهدام آنها خیلی دیرتر از امواج گرانشی خواهد رسید.

چنین به نظر می‌رسد که گذر یک موج گرانشی قوی به منزله هشدار نیز می‌توانسته باعث شکافته شدن و ترک‌خوردگی در ماه باشد. می‌توان چنین تصور کنیم که در هنگام گذر این موج گرانشی، ابتدا ماه از طرف قطبین فشرده شده و شکل بیضی مدور به خود گرفته و بعداً از طرف قطبین کشیده شده و شکل تخم‌مرغی به خود گرفته است که در این صورت ترک‌خوردگی احتمال خیلی زیادی دارد؛ ولی این موضوع که " ماه به دونیم کره تقسیم شده و مجدداً به‌هم‌چسبیده است " ، فکر نمی‌کنم منظور خداوند در آیات موردنظر این بوده باشد و به نظر من منظور کلی همان ترک خوردن ماه است .

پویانمایی

 

 

در مبحث محاسبه متریک گرانشی سیاه‌چاله (جرم نوترونی) در مورد امواج گرانشی توضیحاتی ارائه شده است. ماه قمری است که روزها و ماه‌های سال را به‌خوبی نشان می‌دهد و شکافته شدن آن اشاره به آگاه کردن مردم از واقعه و رویداد بسیار مهمی دارد. 

 

پس چگونه پرهیز (دوری، اجتناب) می‌کنید اگر کفران کردید روزی را [که] قرار می‌دهد (می‌گرداند) متولد شدگان (مولودان، کودکان) را فرتوتی (سفیدمویی، پیری، کهن‌سالی) ۱۷

آسمان گشوده شده است به آن، باشد وعده (قول و قرار) او شدنی (انجام‌یافتنی) . ۱۸ مزمل

 

یکی دیگر از نشانه‌ها و ویژگی‌های قیامت پیر شدن و سفیدمو شدن همه کودکان است. البته منظور زال‌هایی که به دنیا می‌آیند نیست. برای اینکه علت سفیدمویی آنها فقدان رنگ‌دانه در موهای آنهاست . ولی این پیر شدن در روز قیامت شامل تمامی کودکان می‌شود و علت آن به‌هم‌خوردن ساختار کیهان و منظومه شمسی و به دنبال آن تغییرات مهم ژنتیکی است.

 

 

موعد و زمان قیامت:

به‌درستی خداوند باز می‌دارد (نگه می‌دارد، مانع می‌شود) آسمان‌ها و زمین را که [مبادا] زوال یابند آن دو و اگر زوال (رو به فنا) یافتند آن دو، به‌درستی باز [نه] دارد آن دو را از احدی (شخصی) از بعد (غیر) او، به‌درستی او باشد بردباری آمرزنده‌ای . ۴۱ فاطر

 

خلقت خداوند در نهایت برای خود عمر مفیدی دارد و بعد از سپری شدن این عمر مفید مسلماً روبه‌زوال خواهند گذاشت و بهترین تصمیم انهدام آن و شروع خلقت دیگری است. پس قیامت واقعه‌ای اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که برای استمرار و موجودیت خلقت لازم است.

 

نزدیک شد نزدیک شونده (روز قیامت) ۵۷

نیست برای آن از غیر (بدون، جز) خداوند آشکار کننده‌ای (پیدا و یابنده‌ای، مشخص و روشن‌کننده‌ای) ۵۸

آیا پس از این سخن تعجب می‌کنید (شگفت‌زده می‌شوید) ۵۹

و می‌خندید و نمی‌گریید ۶۰

و شمایید بازی‌کنندگان (بازیگوشی کنندگان، سرود خوانندگان، تکبر کنندگان) ۶۱

پس سجده کنید (زانو زنید) برای خداوند و عبادت (پرستش، بندگی) کنید ۶۲ نجم

 

تعیین هنگام و موعد قیامت در دست خداوند است و دانشی دارد که نزد اوست ولی او به‌وضوح بیان نموده است که موعد آن خیلی نزدیک شده و مدت‌زمان ۱۴۰۰ سال مدت نسبتاً زیادی در خلقت خداوند نیست و ما روزبه‌روز به قیامت نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم.

 

می‌پرسند تو را از ساعت (وقت قیامت) که کی باشد استقرار (توقف و ایستادن، روی دادن) آن، بگو جز این نیست که علم (دانش) آن در نزد سرورم [است]، آشکار نکند (نمی‌تواند بکند) آن را برای وقت (زمان مقرر) اش مگر او، سنگین (دشوار و سخت) شود در آسمان‌ها و زمین [که] نمی‌آید شما را مگر غافلگیرانه‌ای، می‌پرسند تو را گویا به‌درستی تو مطلعی از آن (به چون و چند آن کاملاً آگاهی) ، بگو جز این نیست که علم آن در نزد خداوند است و لیکن اکثر انسیان (مردم) نمی‌دانند . ۱۸۷ اعراف

 

قیامت واقعه‌ای غافلگیرانه است برای اینکه اگر انسان‌ها از موعد آن مطلع شوند در زمان نزدیک‌شدن زمان آن توبه می‌کنند. پس درستش این است که موعد آن نامعلوم و پوشیده باشد تا خداوند انسان‌ها را بیازماید و این آزمون هم درست و عادلانه باشد. زمان مرگ انسان‌ها هم این‌گونه است و هیچ‌کس نمی‌تواند از زمان مرگ خود باخبر شود مگر اینکه کار از کار گذشته و دچار بیماری لاعلاجی شود و پزشکان او را مطلع و ناامید کرده باشند.

 

به‌درستی ساعت (زمان قیامت) آمدنی (رسیدنی) است، می‌خواهم مخفی کنم آن را برای اینکه جزا داده شود هر (تمام) نفسی (شخصی) به [سبب] آنچه که سعی (تلاش) می‌کند . ۱۵ طه

 

و می‌گویند کی باشد این وعده، اگر هستید راست‌گویان ۴۸

بگو مالک نیستم برای خودم ضرری و نه نفعی را مگر آنچه را که خواست خداوند، برای هر (تمام) امتی اجلی (مهلتی) [است]، آنگاه که آید اجلشان، پس تأخیر نمی‌کنند ساعتی را و نه جلو می‌افتند . ۴۹ یونس

 

زمان مرگ اشخاص، انقراض اقوام و ملل و همچنین روز قیامت از قبل تعین و محاسبه شده است و هیچگاه پس‌وپیش نمی‌شود؛ چون ممکن است برنامه و روال (روند) خلقت را دچار مشکل کند.

 

به نام خداوندِ رحم کنندهِ (بخشنده، گذشت کننده) مهربان (با شفقت، باعاطفه)

حم

نازل کردن کتاب از [جانب] خداوند عزیز (قدرتمند) حکیم [است]

خلق نکردیم آسمان‌ها و زمین را و آنچه را که مابین آن دو است مگر به حق و اجلی (موعدی) معلومی و کسانی که کفران کردند از آنچه که هشدار شدند، اعراض کنندگان‌اند

... احقاف

 

و به تأخیر نمی‌اندازیم آن را مگر برای موعدی شمرده شده‌ای (محاسبه و شمارش شده‌ای، اندکی) ۱۰۴

روزی که می‌آید، سخن نمی‌گوید شخصی مگر به اذن او، پس از ایشان شقی (روسیاهی) و سعیدی (سعادتمندی) [باشد] ۱۰۵ هود

 

در آیات ۱۱ مزمل، ۵۱ اسراء، ۱۸ غافر، ۱۷ شوری، ۷۷ نحل، ۱ انبیا، ۷ معارج، ۴۰ نبأ و ۶۳ احزاب خداوند اشاره‌به‌نزدیک بودن واقعه قیامت دارد.

در آیات ۲۵ جن، ۶۵، ۷۲ نمل، ۳۴ لقمان، ۴۷ فصلت، ۸۵ زخرف، ۲۳ احقاف، ۱۰۹ انبیا، ۲۷ ملک و ۴۶ نازعات خداوند اشاره به مخفی و پوشیده بودن ساعت قیامت از همگان دارد و اینکه دانش محاسبه آن صرفاً در نزد خداوند است.

در آیات ۱۲۹ طه، ۹۹ اسراء، ۲۹، ۳۰ سبا، ۱۴ شوری، ۵۸ کهف، ۶۱ نحل، ۴ نوح، ۱۰ ابراهیم و ۸ روم خداوند اشاره به از پیش تعیین و مقرر شدن زمان قیامت دارد که در آن هیچ تعجیل و یا تأخیری نخواهد داشت، همچنین است زمان مرگ و انقراض اقوام و ملل.

در آیات ۲۰۳ شعرا، ۱۰۷ یوسف، ۳۱ انعام، ۴۰ انبیا، ۵۳ عنکبوت و ۵۵ حج خداوند اشاره به غافلگیر کردن به‌وسیله قیامت دارد.

 

 

 

توبه و ایمان به خداوند در روز قیامت و زمان مرگ:

 

آیا انتظار می‌کشند مگر اینکه بیاید ایشان را ملائکه یا بیاید سرورت یا بیاید بعضی نشانه‌های سرورت، روزی که بیاید بعضی نشانه‌های سرورت نفع نمی‌کند نفسی (شخصی) را ایمانش، [اگر] نبوده که ایمان بیاورد از قبل یا کسب [نه] کرده باشد در ایمانش خیری را، بگو منتظر باشید [که] ماییم منتظران . ۱۵۸ انعام

وَإِنْ مِنْ قَرْيَةٍ إِلَّا نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا كَانَ ذَلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿۵۸﴾ اسرا

در واقع در هنگام خبردار شدن از رسیدن زمان مرگ و یا نابودی قوم و همچنین آشکار شدن نشانههای قیامت، توبه و ایمان هیچ فایده و سودی نخواهد داشت حتی ایمان قبل از آن که خیری را به همراه نداشته باشد.

 

پس زمانی که دیدند عذاب ما را، گفتند ایمان آوردیم به خداوند تنها او را و کافر شدیم به آنچه که به آن مشرکان [بودیم] ۸۴

پس نبود که نفع کند ایشان را ایمان‌آوردنشان زمانی که دیدند عذاب ما را، سنت (روال) خداوند آنکه جاری شد (جانشین شد) در بندگانش و خسران کرد آنجا کافران . ۸۵ غافر

همچنین آیات ۴۴ ابراهیم، ۳۰ سجده و ۱۸ نساء

  

 

شروط قیامت:

پس آیا انتظار می‌کشند، مگر ساعت (قیامت) را که بیاید ایشان را غافلگیرانه‌ای، پس آمده است شروط آن، پس کجا برایشان آنگاه که بیاید ایشان را ذکر (یادآوری) ایشان . ۱۸ محمد

یکی از شروط قیامت نبوت محمد رسول‌الله بوده است که در واقع طیف رسالت و هدایت خداوند برای اولاد آدم و همچنین طایفه جنیان تکمیل شده است. مبحث هفت طیف مرئی و هفت پیامبر خداوند.

محمد رسول‌الله می‌دانست که ابراهیم و لوط هم‌زمان نبوت نموده‌اند. همچنین زکریا و یحیی و عیسی و صدالبته ابراهیم با فرزندان و نوادگانش یکجا. استنباط اولیه ایشان از سوره‌ها و آیات مکی چنان بود که تصور می‌کردند که عیسی نبی در زمان حیات خودشان ظهور کرده و در نبوت و رسالت به ایشان یاری خواهند فرمود و هر دو در یک‌زمان واحد شاهد پدیده وقوع قیامت خواهند بود؛ لذا همواره خودشان را پیامبر آخرالزمان می‌پنداشتند و به همه اعلام فرموده بودند که من در دوران و عصر قیامت و یا آخرالزمان مبعوث شده هستم و همیشه از این بیم و هراس داشته‌اند که مبادا خودشان توسط ظهور مسیح غافلگیر شوند. حتی تا آخرین لحظات عمر مبارکشان در این فکر بوده و آمادگی کاملی داشته‌اند.

 

 و برای هر ( تمام ) امتی ( ملتی ) اجلی ( مهلت ، زمان مشخص و معلومی ، تاريخ انقضاء و سر رسيدی ) [است] ، پس آنگاه كه آمد ( رسيد ) اجلشان ، به تاخير افكنده نمی شوند ساعتی ، و جلو انداخته نمی شوند 34 اعراف

و اگر نبود كلمه ای كه پيشی گرفت از سرورت ، حتما لازم شده ای بود و [ليكن] اجلی ( موعدی ) مشخصی ( معلومی ) 129 طه

پس می آيد ايشان را به غفلتی ( غافل گير كننده ای ) و [در حاليكه] ايشان نمی فهمند ( درنمی يابند )

پس ميگويند آيا ماييم  چشم به راهان ( مهلت داده شدگان ، منتظران )

آيا پس به عذابمان عجله ميكنند 204 شعرا

محمدرضا طباطبایی ۱۱/۱/۸۸

http://www.ki2100.com