Home   |  تماس با ما و ارسال مطالب | نرم‌افزارهاي مورد نياز |

home

 

12-05-2024

 

اعداد مرموز و رمز ترسیم ستاره داوود و ستاره داود توسعه‌یافته در قرآن

 

در آیاتی از کتاب قرآن به اعدادی از یک تا دوازده اشاره شده است که در نهایت چنین استنباط می‌شود که حساب، هندسه و ریاضیات خداوند متعال بر پایه دستگاه شمارش اعداد بر مبنای دوازده‌تایی یا دوجینی استوار شده است و یا اینکه حکمت خداوند بر این تعلق‌گرفته که چنین باشد. دراین‌رابطه کل خلقت خداوند نیز براین‌اساس، پایه‌ریزی شده است که شکل هندسی مکعب و ستاره داوود و ستاره داود توسعه‌یافته بارزترین نمونه‌ها و دلایلی بر این ادعاست که در همه جای خلقت خداوند کاملاً مشخص و مشهود است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مبحث ریاضیات مختص فیزیک چیست؟ مراجعه فرمایید. اینک به بعضی از این آیات موردنظر در کتاب قرآن اشاره کرده و در نهایت رمز رسم ستاره داوود و ستاره داود توسعه‌یافته در قرآن را ارائه می‌کنیم.

 

 

اعداد (یک، دو، سه، چهار، هشت)

 

بگو اوست خداوند یگانه‌ای (یکتایی). آیه ۱ سوره اخلاص

خلق کرد شما را از نفسی (شخصی) تکی، سپس قرار داد از آن زوجش [را] و فرستاد برای شما از چهارپایان هشت زوج‌هایی، خلق می‌کند شما را در شکم‌های مادرانتان خلقتی از بعد خلقتی در تاریکی‌های سه‌تایی (سه‌گانه‌ای) ، هان شمایان خداوند سرور شماست برای اوست فرمانروایی، نیست خدایی مگر او، پس کجا روانه (مرخص) می‌شوید. آیه ۶ سوره زمر

بگو آیا به‌درستی شمایید [که] حتماً کفران می‌کنید به کسی که خلق کرد زمین را در دو یوم (دوره، مرحله، هنگامه) و قرار می‌دهید برایش همتایانی را، آن  سرور عالمیان [است] 9

و قرار داد در آن سلسله جبالی (لنگرهایی) را از بالایش و برکت داد در آن و تقدیر (اندازه‌گیری) کرد در آن معاشش (خوراکش) را در چهار ایامی و یکسانی (برابری) [است] برای خواهندگان (جویندگان) ۱۰

سپس (مستولی شد) پرداخت به‌جانب آسمان و آن دخانی (دودی، ماده تاریکی) بود، پس گفت برای آن و برای زمین [که] بیایید شما هر دو، با رغبتی یا با کراهتی (مجبور شده‌ای) ، گفتند آن دو آمدیم اطاعت‌کنندگان (تسلیم‌شدگان) ۱۱

پس مقتضی کرد آنها را هفت‌آسمان‌هایی در دو یوم و وحی کرد در هر (تمام) آسمانی کارش (وظیفه‌اش) را و زینت دادیم آسمان دنیا را به چراغ‌ها و حفاظتی، آن تقدیر (اندازه‌گیری) عزیز (قدرتمند) داناست. آیه ۱۲ سوره فصلت

 

 

عدد شش (۶)

و به‌یقین آفریده‌ایم آسمان‌ها و زمین [را] و آنچه که مابین آن دو [است] در شش ایامی (مراحلی، دوره‌هایی) و لمس نکرد ما را از سستی (درماندگی، پیری، ضعف و خستگی). آیه ۳۸ سوره ق

به‌درستی سرور شما خداوند، کسی است [که] خلق کرد آسمان‌ها و زمین [را] در شش ایامی (روزگارانی، دوره‌هایی، مراحل زمانی) ، سپس مستولی شد (برآمد، استوار و سوار شد) به روی عرش (مکان و جلوس پادشاهی و سلطنت بر عالم) ، می‌پوشاند شب [را به] روز [درحالی‌که] می‌طلبد آن را به‌سرعت (با شتاب و عجله) و خورشید و ماه و ستارگان رام (تسخیر) شدگان به فرمان اویند، آیا نیست برای او خلقت و دستور (امیری، پادشاهی) ، پاک و منزه است خداوند سرور عالمیان. آیه ۵۴ سوره اعراف

کسی که خلق کرد آسمان‌ها و زمین [را] و آنچه که مابین آن دو [است] در شش ایامی، سپس استیلا یافت (استوار و حاکم و سوار) شد بر روی عرش، رحمان (خدای مهربان) ، پس سؤال کن به او (در مورد او) آگاهی (دانا و مطلعی) را. آیه ۵۹ سوره فرقان

به‌درستی سرور شما خداوند کسی است [که] آفرید آسمان‌ها و زمین [را] در شش ایامی (دوره‌هایی، هنگامه‌هایی) سپس استیلا یافت (مستولی شد، چیره و برابر شد) بر عرش، تدبیر می‌کند فرمان (کار، امورات) را، نیست از شفاعت کننده‌ای، مگر از بعد اذنش، هان شمایان خداوند سرور شماست پس بندگی (عبادت) کنید او را، آیا پس متذکر نمی‌شوید. آیه ۳ سوره یونس

و اوست کسی که خلق کرد آسمان‌ها و زمین [را] در شش ایامی (دوره‌هایی) و باشد عرش او بر روی آب، برای اینکه امتحان کند شما را [که] کدامتان نیکوتر عملی [است] و اگر بگویی [که] به‌درستی شما مبعوث (برانگیخته) شدگانید از بعد مرگ، حتماً می‌گویند کسانی که کفران کردند که این [نیست] مگر جادوی آشکاری. آیه ۷ سوره هود

خداوند کسی است که خلق کرد آسمان‌ها و زمین و آنچه که مابین آن دو است در شش ایامی، سپس مستولی شد (استیلا یافت) بر عرش، نیست برایتان از غیر او از سرپرستی و نه شفیعی (مدافعی) ، آیا پس متذکر نمی‌شوید. آیه ۴ سوره سجده

اوست کسی که خلق کرد آسمان‌ها و زمین را در شش ایامی، سپس استیلا یافت (مستولی و برابر، سوار) شد بر عرش، می‌داند آنچه که فرومی‌رود در زمین و آنچه که خارج می‌شود از آن و آنچه که نازل می‌شود از آسمان و آنچه که بالا می‌رود در آن و اوست همراه شما هرکجا که باشید و خداوند به آنچه عمل می‌کنید بینایی [است]. آیه ۴ سوره حدید

 

 

عدد هفت (۷)

تسبیح می‌کند برایش آسمان‌های هفت (هفت‌گانه) و [همچنین] زمین و کسی که در آنهاست و اینکه [نیست] از چیزی مگر اینکه تسبیح می‌کند به ستایش او و لیکن درنمی‌یابید (نمی‌فهمید و درک نمی‌کنید) تسبیحشان (ستایش ایشان) را، به‌درستی او باشد بردباری آمرزنده‌ای. آیه ۴۴ سوره اسراء

کسی که خلق کرد هفت‌آسمان‌هایی را طبقاتی (به‌ردیف روی‌هم چیده‌شده‌هایی) ، نمی‌بینی در خلقت رحمان (خداوند مهربان) از شکافی (فقدان، فرسودگی، تفاوت و اختلافی) ، پس برگردان (متوجه کن) چشم را، آیا می‌بینی از شکستگی‌ها (گسستگی‌ها). آیه ۳ سوره ملک

و بنا کردیم بالای شما (بالای سرتان) هفتی (هفت‌تایی، هفت آسمانی) شدیدی (مستحکمی، استواری). آیه ۱۲ سوره نبا

اوست کسی که خلق کرد برایتان آنچه که در زمین [است] جملگی، سپس درست کرد (پرداخت) به‌سوی آسمان، پس درست کرد آنها را هفت‌آسمان‌هایی و اوست به هر (تمام) چیزی دانایی. آیه ۲۹ سوره بقره

 

عدد دوازده (۱۲)

و جدا (سوا، تقسیم)  کردیم ایشان [را به] دو ده (دوازده - ۱۲) گروه‌هایی (تیره و نوادگانی، طبقات خانوادگی) امت‌هایی و وحی کردیم به‌سوی موسی زمانی [که در صدد] سیر آب کردن [برآمد] او قومش را که بزن به عصایت سنگ (سخره) [را] ، پس روان شد (جوشید) از آن دو ده (دوازده - ۱۲) چشمه‌ای، دانسته بود (شناخته بود) هر (تمام) انسیانی (مردمی) نوشیدنی (شرب گاه) شان [را] و سایه انداختیم برای ایشان ابرها [را] و نازل کردیم برایشان من (شیره و شهد گیاهی و نباتی، شیر درختی، گز) و سلوی (کباب یک نوع پرنده خوشمزه همانند بلدرچین و قرقاول) ، بخورید از پاکی‌ها، آنچه [را که] رزق (روزی) دادیم شما را و ظلم نکردند ما را و لیکن خودهایشان را ظلم می‌کردند. آیه ۱۶۰ سوره اعراف

و زمانی که آب دادن خواست موسی برای قومش، پس گفتیم بزن به عصایت سنگ را، پس ترکید (جوشید) از آن، دو ده (دوازده) چشمه‌ای، شناخته بود هر (تمام) انسیانی (مردمی) شرب گاه (نوشیدنی) خودشان را، بخورید و بنوشید از رزق (روزی) خداوند و گناه نکنید در زمین مفسدانه. آیه ۶۰ سوره بقره

و حتماً گرفته است خداوند میثاق (عهد، پیمان) پسران اسرائیل را و مبعوث کردیم (برانگیختیم) از ایشان دو ده (دوازده) رئیسی (سردسته، سر قبیله، امام و پیشوایی) و گفت خداوند [که] به‌درستی من همراه شمایم اگر به پا داشتید نماز را و دادید زکات را و ایمان آوردید به رسولانم و عزیز (گرامی و با منزلت) داشتید ایشان را و قرض دادید خداوند را قرضی نیکویی، حتماً می‌زدایم از شما بدی‌هایتان را و حتماً داخل می‌کنم شما را [به] باغ‌هایی [که] جریان دارد از زیرش چشمه‌ها، پس کسی که کفران کند بعد آن از شمایان، پس گم‌گشته است درست راهی را. آیه ۱۲ سوره مائده

به‌درستی تعداد ماه‌ها نزد خداوند دو ده (دوازده) ماهی در کتاب خداوند [است] ، روزی [که] خلق کرد آسمان‌ها و زمین را از آن، چهارتایی (چهار ماهی) حرام شده‌ای [است] ، آن دین به پا خواسته [استوار است] ، پس ظلم نکنید در آنها خویشتن را و قتال (پیکار) کنید مشرکان را همگی (متحد شده) ، همچنان که قتال (نبرد) می‌کنند شما را همگی و بدانید [که] به‌درستی خداوند همراه متقیان [است]. آیه ۳۶ سوره توبه

 

برای رسم ستاره داوود ابتدا محیط یک دایره را به دوازده قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم که هر قسمت بیانگر یک یوم (مرحله از زمان) است، همانند ساعت که هر قسمت آن بیانگر یک ساعت از شبانه‌روز است، یعنی شکل زیر.

 

 

اینک خلقت زمین در دو واحد زمانی، تقدیر معاش آن در چهار واحد زمانی و خلقت کل آسمان‌ها و زمین و هرآنچه که مابین آن دو است در شش واحد زمانی انجام‌گرفته است. طبیعی است که خلقت زمین و تقدیر روزی‌اش جزئی از این شش واحد زمانی کل آفرینش هستی بوده است؛ ولی برای سیاره زمین و تقدیر روزی در آن می‌توان دو حالت را در نظر گرفت، یا چهار واحد زمانی تقدیر روزی بعد از دو واحد زمان آفرینش زمین بوده است، یا این دو واحد زمانی آفرینش زمین جزئی از این چهار واحد زمانی تقدیر روزی در آن بوده است. ابتدا حالت اول را برسی می‌کنیم!

 

 

در شکل فوق نقطه صفر را مبدأ زمان آفرینش فرض می‌کنیم، خلقت زمین در دو واحد از زمان صورت‌گرفته است؛ لذا پاره‌خطی از واحد صفر تا واحد دوم رسم می‌کنیم. چون تقدیر روزی در آن چهار واحد از زمان طول کشیده است، چهار واحد از واحد دوم پیشروی کرده و پاره‌خط دوم را از واحد دوم تا واحد ششم رسم می‌کنیم و چون خلقت کل آسمان‌ها و زمین شش واحد زمان طول کشیده است؛ لذا خط سوم را از مبدأ صفر تا واحد ششم رسم می‌کنیم. در این حالت یک مثلث قائم‌الزاویه به دست می‌آید، برای اینکه یک زاویه مثلث مقابل کمان ۶۰ درجه و خود زاویه ۳۰ درجه و زاویه دیگر مثلث روبروی کمان ۱۲۰ درجه و خود زاویه ۶۰ درجه شده و چون مجموع این دو زاویه ۹۰ درجه بوده و مجموع زوایای یک مثلث ۱۸۰ درجه است، پس اندازه زاویه سوم ۹۰ درجه خواهد بود و همان‌طور که می‌دانیم انجام محاسبات ریاضی در مثلث قائم‌الزاویه با روابط مثلثاتی زوایای ۳۰، ۶۰ و ۹۰ بسیار سهل و آسان و ایدئال است. اینک می‌توانیم این ترسیمات را از تمامی واحدها انجام دهیم (هر واحد را مبدأ زمان آفرینش تلقی کنیم یا مبدأ آفرینش را به واحدهای دیگر انتقال دهیم). ستاره داوود یعنی دو مثلث متوازی‌الاضلاع آبی‌رنگ کاملاً مشهود و مشخص است همچنین ستاره داوود توسعه یافت.

 

 

برسی حالت دوم:

 


 

 

با فرض اینکه دو واحد زمان آفرینش زمین جزئی از چهار واحد زمان تقدیر روزی در آن بوده باشد، نقطه صفر را مبدأ زمان آفرینش فرض می‌کنیم، خلقت زمین در دو واحد از زمان صورت‌گرفته است؛ لذا پاره‌خطی را از واحد صفر تا واحد دوم رسم می‌کنیم. چون تقدیر روزی در آن چهار واحد از زمان طول کشیده است چهار واحد از مبدأ صفر پیشروی کرده و پاره‌خط دوم را از مبدأ صفر تا واحد چهارم رسم می‌کنیم و چون خلقت کل آسمان‌ها و زمین شش واحد زمانی طول کشیده است؛ لذا خط سوم را از مبدأ صفر تا واحد ششم رسم می‌کنیم. همچنین می‌توانیم این ترسیمات را از تمامی واحدها انجام دهیم (هر واحد را مبدأ زمان آفرینش تلقی کنیم یا مبدأ آفرینش را به واحدهای دیگر انتقال دهیم). ستاره داوود یعنی دو مثلث متوازی‌الاضلاع آبی‌رنگ کاملاً مشهود و مشخص است همچنین ستاره داوود توسعه یافت.

 

 

یکی از شگفتی‌های این اعداد مرموز این است که اگر این عملیات هندسی را برای یک دایره با تقسیمات ۱۰ انجام دهیم به دو پنج‌ضلعی منتظم و یک ستاره پنج پر می‌رسیم که در آن ترکیب تناسبت طلایی یا فیبوناچی آشکار می‌شود.

 

 

در رسم فوق یک دایره را به هشت قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. اگر این نقاط را به نقاط مجاور خود وصل کنیم، مسلماً یک هشت‌ضلعی منتظم خواهیم داشت. اینک اگر نقاط را دوبه‌دو، چهاربه‌چهار و شش‌به‌شش به هم متصل کنیم دو مربع تودرتو حاصل می‌شود. رسم سبزرنگ مربوط به معماری و هنرهای اسلامی می‌شود. در واقع معنی و مفهوم دقیق ستاره داوود این است که اگر ما کل کیهان و هستی را یک مثلث قائم‌الزاویه در نظر بگیریم، خداوند روی وتر این مثلث تأکید و اشاره دارد. به بیان دیگر در ادبیات عربی خداوند با یک اسم الله خطاب می‌شود و در پارسی ایزد و.... ولی در ریاضیات و فیزیک خداوند با این مفهوم خطاب می‌شود:

 

 

که بیانگر قطرهای یک مکعب یا کعبه است که در ستاره داوود پررنگ می‌شوند و جنبه و دیدگاه علمی به دین خداوند می‌دهد. لازم به توضیح است که اسرائیل لقب و نام دوم یعقوب رسول‌الله است.

 

صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(س)

 

محمدرضا طباطبایی ۲۴/۹/۸۶

http://www.ki2100.com